wątpliwości...

03/05/2016 - 20:16
rosiu
Pawel Rosiak
User
Posts: 175
Registration: 17/03/2013 - 19:35
Mam duże wątpliwości co do prawidłowości oceny komisji kar, przykrego zdarzenia , które miało miejsce podczas ostatniego weekendu GT.
Proszę o bezstronną ocenę (najlepiej doświadczonych kierowców), bo ja za cholerę nie widzę tu mojej winy - tak, wiem, wiem, każdy winowajca tak ma ;)

nick: rosiuWyścig (R3), okr. 22, time 23:00:02
zgłaszający na własne życzenie wyeliminował się (na szczęście tylko siebie) Danonak jechał wewnętrzną stroną toru i nie wykonał żadnego ruchu który mógłby być przyczyną tego incydentu.To rosiu jadąc z jego lewej strony wykonał ruch kierownicą muskając Danonaka.


a wyglądało to tak :
https://www.youtube.com/watch?v=j7N4tkRNWQw
https://www.youtube.com/watch?v=zoEwhbG_Z9k

Jakość jest słaba, a ze mnie żaden Coppola, ale widać tam linię wyjazdu z pitu, wg której można oceniać kierunek w jakim samochody zmieniają swoje położenie w poszczególnych fazach zdarzenia.

Wystarczą 2 -3 opinie z argumentacją trzymająca się kupy i temat jest do zamknięcia.
03/05/2016 - 20:22
Danonak
Wojciech Osadowski
User
Posts: 438
Registration: 30/06/2013 - 22:24
Rosiu, wiem, że raczej mojej wypowiedzi za bardzo nie chcesz słuchać, ale moim zdaniem rozchodzi się o to, ze nie wykonałem żadnego ruchu kierownica przy dojeździe do zakrętu. Dochodziłem tam pod kątem, nie na wprost, a z tego co wiem to tak można, a Ty pomimo praktycznie połowy wolnego toru uderzyłeś w mój tył. Ja to tak przynajmniej widzę. Opinia bez hejtu i kulturalnie :)
03/05/2016 - 20:31
rosiu
Pawel Rosiak
User
Posts: 175
Registration: 17/03/2013 - 19:35
Danonak, spokojnie, tylko kulturalnie wymieniamy poglądy i opinie nt. ;)
Sęk w tym, że po mojemu to już raz, broniąc się przede mną, dokonałeś zmiany pozycji - dojechałeś do wewnętrznej,a następnie zacząłeś odbijać do zewnętrznej. Sęk w tym, że ja już tam byłem ( nie wiem czy broniąc się można 2-krotnie zmieniać pozycję).
Oczywiście mogłem pojechać szerzej, ale trzymając Cię blisko wewn. zmuszałem Cię do wcześniejszego odhamowania, a to zwiększało moje szanse na skuteczny atak - miałbyś do wyboru albo zacząć wcześniej hamować , albo wjechać mi w bok na szykanie ;)
03/05/2016 - 20:59
Adam Karkuszewski
Adam Karkuszewski
User
Posts: 422
Registration: 29/10/2013 - 13:36
Moge sie wypowiedzieć ?
03/05/2016 - 21:02
rosiu
Pawel Rosiak
User
Posts: 175
Registration: 17/03/2013 - 19:35
dawaj ;)
03/05/2016 - 21:42
Adam Karkuszewski
Adam Karkuszewski
User
Posts: 422
Registration: 29/10/2013 - 13:36
oboje popelniliscie bledy w tej sytuacji.

Wojtek, obrałeś już linię do T1 na wewnętrzną.
Gdy rosiu wychodzi z draftu zeby spróbować manewru, Ty zaczynasz zchodzić do zewnętrznej (linii idealnej jazdy) - przynajmniej zamarkowałeś taki manewr.

Rosiu, gdy wychodzisz z draftu, po Twojej lewej jest PAS asfaltu szeroki na jeszcze jednego Vipera. DLA KOGO TEN ASFALT ?
Po wyjściu z draftu powinienes wyraźnie zjechać do zewnętrznej i zająć swoje miejsce na linii idealnej jazdy, a Ty nie wychyliłeś auta w 100% zza Danonaka i uderzasz (zachaczasz) swoim prawym rogiem o niego i wpadasz w poślizg.

Żebym miał oceniać to więcej winy jest po stronie Rosia. Bo ten manewr mozna podpiąć pod "staranowanie". Nie byłeś wychylony zza jego auta żeby zrobić manewr. Gdybyś był obok i przeganiał Wojtka i on by zrobił ten zjazd na linie idealnej jazdy, to wtedy ON by wpadł w poślizg i wtedy to by była w 100% jego wina.

Tutaj Wojtka można winić tylko za próbę powrotu na przeciwną linię jazdy, mając rywala przyklejonego do zderzaka. Wiedząc dobrze, że on (rosiu) ataku spróbuje. A przynajmniej będzie się wychylał, żeby taki atak zamarkować i może spróbować wymusić błąd na hamowaniu.

tak ... 70% do 30%, jeśli chodzi o Twój udział w winie rosiu :)
Edited by: Adam Karkuszewski - Tue, 03/05/2016 - 21:45
03/05/2016 - 23:47
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 908
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Z cyklu nie znam się, ale się wypowiem:

Wg mnie Danonak wychodząc na prostą miał 0 (zero) zmian kierunku jazdy. Już w zakręcie jechał przyklejony do prawej strony i tam pozostał wychodząc na prostą. Więc jeśli u was na portalu jest dozwolona 1 zmiana toru jazdy broniącego - to wydaje mi się, że Danonak mógł to zrobić.

Co innego, ze zaczekał z ta zmianą kierunku, aż podjedziesz mu pod zderzak - no perfidnie, ale chyba nie zabronione?

 

04/05/2016 - 00:06
TAZ
Szymon Poltorak
User
Posts: 120
Registration: 25/10/2013 - 11:03
modlicha: Z cyklu nie znam się, ale się wypowiem:

Wg mnie Danonak wychodząc na prostą miał 0 (zero) zmian kierunku jazdy. Już w zakręcie jechał przyklejony do prawej strony i tam pozostał wychodząc na prostą. Więc jeśli u was na portalu jest dozwolona 1 zmiana toru jazdy broniącego - to wydaje mi się, że Danonak mógł to zrobić.

Co innego, ze zaczekał z ta zmianą kierunku, aż podjedziesz mu pod zderzak - no perfidnie, ale chyba nie zabronione?


No przeciez ze mozna nagle komus zajechac pod maske.Przeciez moze nie zwracac uwagi na atakujacego tylko sobie zmienic kierunek jazdy.No prosze Cie.wez usun tego posta.
04/05/2016 - 02:21
Maciej Cabala
User
Posts: 18
Registration: 19/06/2013 - 12:32
Przecie to Danonak po zmyłce rosia chciał zamknać best line na który zjechał Rosiu a nie oszukujmy się to było zajęcie linii obronnej i delikatne jak niby nigdy nic przesuwanie się Astona na Best Line a przy obronie nie można autem zjechać na nią całkowicie. Zresztą nawet widać kiedy Danonak się obudził że ktoś go atakuje :D
04/05/2016 - 07:40
PLkris
Kris Kaczmarkiewicz
User
Posts: 204
Registration: 28/02/2013 - 19:48
Pewnie w tym czasie pisal smsa .......... :-)