RF2 Dodawanie własnych malowań/Adding custom skins

04/10/2015 - 18:28
Makatak
Kamil Anikiej
Administrator
Posts: 462
Registration: 20/03/2013 - 18:05
Aby dodać własne malowanie do wybranego samochodu należy przy wyborze auta w grze nacisnąć przycisk Tuning. Tam mamy podaną lokalizację folderu do którego należy wrzucić malowanie. Jeśli macie tylko jeden plik malowania wystarczy że wrzucicie go do tego folderu, ale jeśli wasze malowanie ma więcej plików, musicie utworzyć archiwum .mas, opis do tego poniżej i zamiast pliku .dds wrzucić plik .mas. Jeśli folderu docelowego by nie było, należy w tuningu użyć przycisku "CREATE DIR", co powinno folder utworzyć. Co więcej można utworzyć nowe auto, aby mieć chociażby nazwę swojego zespołu w wynikach na serwerze. Można to zrobić przy pomocy przycisku "CREATE". Podajemy tam dane(bądźmy przy tym uważni, bo przy błędach trzeba tworzyć auto od nowa, nie można tego poprawić). Po stworzeniu nowego auta mamy nowy folder dla malowania. Po wrzuceniu wystarczy wybrać swoje malowanie(VARIANTS). To tyle. Jeszcze niektórzy sugerowali, że w nazwie plików malowania musi być "alt", nie wiem czy to prawda, ale jeśli ktoś miałby problem z niewykrywaniem malowania przez rf'a, to może to pomoże.



Directory for skin file can be found by pressing "Tuning" during car select. If you have only one dds file you simply need to put it to that directory, but if you have more than one, then you have to create .mas file and put all of those files to it(guide below) and then put .mas file to that directory. You can also create a new car, which allows you to have your own team name, number, etc. You can do that by clicking "CREATE". Be precise in writing, mistakes is hard to fix(you would need to create new car again). After you create your own car, you have new directory for skins. After you put it, you simply need to pick it(VARIANTS). If rf don't see your dds/mas file make sure you named it right, or try to use "alt" in files names.

Tworzenie pliku .mas/Creating .mas file

Narzędzie do tworzenia pliku znajduje się w folderze rfactor2/support/tools "MAS2.exe". Tworzymy nowy plik(New) i dodajemy odpowiednio nazwane(nazwa pliku MAS, musi być taka sama jak głównego pliku malowania w środku, same pliki też muszą mieć odpowiednie nazwy w zależności od moda) pliki malowania(Add files to MAS archive). Gdy dodamy wszystko zapisujemy(Save as...) z nazwą taką samą jaką ma główny plik malowania. Plik .mas został utworzony.

Tool to creating file can be found in folder rfactor2/support/tools "MAS2.exe". You have to create new file, add .dds files(names of this files are important) and save it with same name as main dds file.

DDS settings


Jeśli coś jest źle, lub nie do końca jasne piszcie to poprawię./If something is wrong or you don't understand something, please write.
Edited by: Makatak - Tue, 19/04/2016 - 19:04

29/12/2018 - 13:49
IRG Administration
EMPEROR
Administrator
Posts: 514
Registration: 09/03/2013 - 17:27
Paczka do modu Oreca 07

nazwa pliku MAS

PCH_xxxalt.mas

komponenty w środku .MAS

PCH_xxxalt.dds
PCH_xxxaltwindow.dds

XXX- Twój numer startowy w serii, drogi użytkowniku.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

MAS package for Oreca07

Name of the MAS file

PCH_xxxalt.mas

Components inside of the MAS file.

PCH_xxxalt.dds
PCH_xxxaltwindow.dds

XXX - is Your number dear costomer.