Logitech G27 vs Thrustmaster t500rs

04/11/2014 - 11:21
Szymon Piwinski
Szymon Piwinski
User
Posts: 237
Registration: 11/03/2013 - 13:31
Witam,

Może ktoś mi porównać te kierownice ?

Obrazek

"Najważniejsze jest zyskać tam, gdzie możesz zyskać jak najwięcej"

04/11/2014 - 13:52
Patryk Grodzki
Patryk Grodzki
User
Posts: 95
Registration: 17/03/2013 - 13:12
link
Edited by: smigiel - Tue, 04/11/2014 - 18:35
Nie trab szybciej nie moge!
04/11/2014 - 21:14
Lukasz Krawczuk
Łukasz Krawczuk
User
Posts: 177
Registration: 18/03/2013 - 11:24
Szymon ja mam u Siebie T500RS i G25, jeździłem na G25 chyba ze 2 lata i było OK, kupiłem sobie T500 RS, na początku jakoś nie poczułem nie wiadomo jakiej różnicy, po roku jeżdżenia na niej zauważyłem że robię trochę lepsze czasy, ale to nie wiem czy przez nią czy przez coraz większe doświadczenie, w każdym razie jeżdżąc na T500RS (może zabrzmi to dziwnie albo śmiesznie ale w dupie) kiedy zakładam słuchawki po kilku okrążeniach jak się wkręcę w jazdę to monitor kiera i ja staje się jednością, FFB w T500 dostarcza mi tyle informacji że wiem co się dzieje z każdym centymetrem samochodu, podpisuje się pod wszystkimi pozytywnymi recenzjami odnośnie FF w T500RS, ludzie piszą też o jej Wadach, ja żadnych wad nie widzę w tej kierze, mam koło F1 i manetki które się obracają razem z kierą, mam też obręcz GT i sekwencję. Pedały są zajebiste tak samo jak te w G25.
Teraz po roku jeżdżenia gdy przesiadam się czasem na G25 to dopiero jest porównanie, pierwsza rzecz która od razu jest wyczuwalna to jak bym wyłączył jakieś 30-40 % efektów FFB i zmniejszył opór kierownicy oraz mocno wyczuwalny jest dla mnie luz FFB w pozycji centralcej, po przesiadce też czuć od razu różnicę w FFB pomiędzy paskami a zębatkami, paski na wielki plus !
G25 jest kierownicą bardzo dobrą i wiem że sporo ludzi na niej jeździ i objeżdża ludzi na sporo droższych sprzętach, G27 ma jeszcze kilka rzeczy poprawionych, więc jest to na pewno dobry wybór. Ja mając już rok czasu T500RS nie chciałbym się już przesiadać na G25.
Wiem że człowiek się do wszystkiego przyzwyczai i na G27 czy na T500RS będzie dobrze jeździł, dla jednego będzie lepsza jedna kiera taka a dla drugiego taka i nie chcę tutaj wywoływać żadnej wojny, ja piszę tylko o swoich wrażeniach i jak to wygląda mając dwie kiery w domu. Nie krytykuję G25 tylko opisuję faktycznie jakie jest wrażenie po przesiadce z T500 na G25.
Kupiłem T500 rok temu za 1500zł razem z przesyłką w sklepie internetowym Conrad i teraz wiem że jest warta każdej złotówki którą wydałem, jeżeli masz kasę na Thrustmastera to szczerze polecam tą kierę !
Edited by: Lukasz Krawczuk - Tue, 04/11/2014 - 21:36
04/11/2014 - 21:49
misiek308
Grzegorz Wojtaszuk
User
Posts: 29
Registration: 03/08/2014 - 01:32
Witam posiadałem obie kierownice i może napiszę kilka słów na przykładzie wad i zalet:
G27-używana prze zemnie od nowości przez 18 miesięcy.Moje spostrzeżenia:

ZALETY:
-bardzo dobrze wykonana,
-skóra na kierownicy(super leży w dłoniach,dłonie nie pocą się podczas długiej jazdy)nie ma ucisku na kciuki,
-ruchome łopatki obracają się wraz z wieńcem kierownicy(bezcenne w F1),
-łopatki mają dość długi skok około 4mm,ale biegi szybko się wbija i zbija,WOLNIEJ jednak niż w DFGT,A SZYBCIEJ O WIELE NIŻ W T500RS,
-bardzo cicha praca podczas jazdy,w nocy gdy panuje cisza i nie wypada hałasować można jeżdzić i domownicy będą chrapać na całego :)
-dość precyzyjna podczas kierowania,
-bardzo fajny FFB-czuć każdy element nawierzchni toru,
-przyjemna w prowadzeniu,
-sześc programowalnych przycisków na kierownicy w układzie pionowym,łatwo dostępnych,co sprawia,że zawsze podczas jazdy intuicyjnie się je wybiera,
-mocowanie do biurka jest przemyślane i nie ma sobie równych(zdarzało mi się ,że lekko się wysuwała z biurka ,ale ja jej nigdy za mocno nie dokręcałem,wystarczyło podłożyć dwa papierki pod dociski i już się nie wysuwała.
-okablowanie wystarczająco długie,wtyczki ciekawie umieszczone pod spodem kierownicy,
-cicha przy kontrach,
-łatwa instalacja,
-żona była o nią zazdrosna,
-w moim przypadku bezawaryjna przez 18 miesiecy,dalej to już nie wiem jak się sprawowała ponieważ zmieniła właściciela.,
-pedały-działanie bez zarzutu,precyzyjny gaz,hamulec i sprzęgło,
-małe gabaryty dzięki czemu można zobaczyć monitor :) z t500rs to monitor musi być podniesiony około 30cm nad blat biurka,
-po roku rozłąki znów za nią zatęskniłem/kupił bym jeszcze raz ,ale tylko nową z gwarancją,
-ZAWSZE POPRAWNA KALIBRACJA !
WADY:
-minimalny luz mechaniczny na przekładni zębatej w położeniu neutralnym,podczas jazdy niewyczuwalny,
- sprężyna hamulca niedopracowana,
-za duży skok łopatek,bardzo ważne przy szybkich redukcjach biegów,

THRUSTMASTER T500RS-prawie :) NOWA,na 23 miesięcznej gwarancji,używana prze zemnie 1 miesiąc,już zmieniła właściciela w stanie idealnym.
WADY:
-AWARYJNOŚC,po trzech dniach od zakupu pada FFB,
-kloc,że aż trudno mi pojąć jak coś takiego można wymyślić,
-mocowanie do biurka =podwójna łapa +śruba,
-kierownica wysuwa się z blatu biurka po maxymalnym przykręceniu śruby,
-śruba po przykręceniu sterczy 10 cm pionowo w dół i obija kolana,
-wieniec kierownicy jest żle dopasowany do anatomii dłoni,po trzech dniach (3godz. używania kierownicy)miałem odciski na kciukach !!!
-stałe łopatki,przy zmianie biegów trzeba odrywać rękę od kierownicy!,
-duży skok łopatek L=7mm,P= 10mm.(wolne wbijanie i zbijanie biegów i tu miałem ciśnienie, bo tak nie da się jeżdzić,chyba,że do BIEDRONKI po zakupy,
-duży pobór prądu 160w/220-230v, podczas podpinania do prądu strzelało w gniazdku,normalnie bałem się tam łapę pchać bo pierdyknie,
-żle rozmieszczone przyciski na kierownicy poza zasięgiem paluszków,
-co podpięcie,podłączenie, to inne odczucia FFB,POWINNE BYć TAKIE SAME !,
-za duża odległość łopatek od wieńca kierownicy,
-GŁOŚNA PRACA,A JAK SIę WENTYLATOR ZAŁĄCZY TO NIE SŁYCHAĆ SWOICH MYŚLI ANI SILNIKA AUTA(zawsze można dać głośniej:),
-nie nadaje się do F1,
-żona nie była o nią zazdrosna,a o G27 była :),
-duże gabaryty zasłaniają monitor i wymuszają budowę kokpitu,
-kable podłączeniowe to też nie za mocna strona,
-krótki i sztywny kabel zasilacza,
-wtyczka kabla od pedałów pęknie szybciej niż zdobędziesz mistrzostwo
ZALETY:
-fajne FFB /W RF2,
-precyzja pedałów,MOIM ZDANIEM TA SAMA CO W G27
-przeznaczona do GT,
-SZYBKI SERWIS,
Podsumowanie:
Nie kupił bym raz jeszcze t500rs,a G27 bym kupił.
Pomyśleć można też nad t300rs, ale nie miałem z nią styczności,
DFGT kładzie je wszystkie na łopaty,jeśli brać pod uwagę czasy okrążeń i tyle w temacie/zapraszam do dyskusjii.
Edited by: misiek308 - Thu, 06/11/2014 - 00:39
04/11/2014 - 23:03
king81
User
Posts: 498
Registration: 07/03/2013 - 08:52
polecam Ci Fanateca Szymon.
CSR + pedały CSR - bundle - najlepsza cena
- kierownica kompaktowa, mniejsza niż T500
- FFB taki sam jak w T500 RS jak nie lepszy, generalnie jakościowo podobne
- kierownica napewno cichsza, nawet ciszej od logi dfgt czy g25/27

z wad:
- mocowanie do biurka kiepskawe ... ale chyba i tak lepsze niż w T500
- mniej slyszalny i odczuwalny klik na paddlesach przy kierownicy
Edited by: king81 - Wed, 05/11/2014 - 05:57
20/02/2017 - 13:39
Deleted User 524
User
Posts: 225
Registration: 03/05/2015 - 21:22
Edited by: Deleted User 524 - Thu, 09/11/2017 - 23:53
20/02/2017 - 14:05
Danonak
Wojciech Osadowski
User
Posts: 444
Registration: 30/06/2013 - 22:24
LukeR: Hamulec podobny przy sile 10kg do g29. 14kg i 16 kg wymagają butów.


Błagam Cię, ja w skarpetkach śmigam przy CSP v3 ustawionym na połowę wartości hamulca czyli jakieś 45kg ;P
20/02/2017 - 14:19
Marek Cieslak
User
Posts: 390
Registration: 20/08/2013 - 22:28
Luker przyznaj się. Żona dowiedziała się ile kosztuje kiera i kazała oddać zabawke hehe:) Z tymi butami to tam nie przesadzaj. Na fanatecach jezdza w skarpetach. Moim zdaniem za krotko testowales sprzęta. ja bym sowjej t300 na pewno na g27 nie zamienił.
Edited by: Marek Cieslak - Mon, 20/02/2017 - 14:21

20/02/2017 - 14:34
Deleted User 524
User
Posts: 225
Registration: 03/05/2015 - 21:22
20/02/2017 - 15:56
mr_jaro
Jarosław F.
User
Posts: 1429
Registration: 16/01/2013 - 23:45
LukeR: Wypada mi przyznac Wam racje co do tych butow. Nie Marek. Po prostu szkoda mi tyle kasy. Skilla tym sprzętem jakoś nie widze bym podniósł. Reszta siedzi w glowie i predyspozycjach.


To co powiesz o Adamie K który swojego sukcesu wczorajszego upatruje w zmianie sprzętu :) Sorka ale żeby zacząć czuć zmiany po przesiadce na t300/t500 trzeba jeździć na nich co najmniej 2 tygodnie.

It's all about THE GAME