Administracja Ligi CCoA 2019 - OGŁOSZENIA

27/02/2019 - 22:40
IRG Administration
EMPEROR
Administrator
Posts: 530
Registration: 09/03/2013 - 17:27
Ogłoszenie odnośnie malowania:

Najważniejsza sprawa to zafundowana nam przez studio zmiana związana ze sposobem tworzenia skinów.

Obecnie skiny należy tworzyć z najnowszych szablonów zawierających warstwy kolorów odpowiedzialne za różne rodzaje materiałów. Przy aktualizacji rf2 najnowsze szablony pobierają nam się same do katalogu rFactor 2\Templates - więc każdy już posiada najnowszy template do Corvetty.

Skina tworzymy wg opisu podanego przez studio:
https://docs.studio-397.com/users-guide/how-to-paint-a-car-with-the-new-material-system

Kolejna ważna rzecz - zgodnie z regulaminem - jeśli zakładamy zespół - to MUSI on mieć oryginalne malowanie. Malowanie zespołowe ma posiadać wspólny motyw - (kolory/schemat malowania). W zasadzie może się różnić numerem i indywidualnymi reklamami.

Kierowcy indywidualni, którzy nie chcą zakładać zespołu (tzw. No Team) również mogą mieć własne oryginalne malowanie lub mogą wybrać spośród malowań dostępnych w modzie.

Jeśli nie mamy malowania, (np. nie ma nam go kto wykonać) - to nie zakładamy zespołu i każdy jedzie jako kierowca No team.

Jeszcze jedna istotna sprawa: w zakładce Tuning - opcję „position light“ mamy mieć na ON czyli włączoną.

Wszystkie te zasady mają ułatwić życie naszym komentatorom. Będą wiedzieć, że jeśli jedzie ktoś w skinie domyślnym z gry to jest to kierowca "No Team". Korzystanie z tych samych skinów przez zespoły i kierowców indywidualnych wprowadziłoby zamieszanie.

Wybrany przez nas numer kierowcy umieszczamy przynajmniej w dwóch widocznych miejscach na aucie.

Nie ma wymogów co do formy i stylu graficznego numeru. Nie wymaga się też żadnych "tabliczek" pod numer. Dajemy tutaj dowolność aby kierowcy dopasowali tą kwestie pod grafikę swojego skina.

W sekcji Download na stronie IRG udostępnione zostały reklamy ligowe które trzeba obowiązkowo umieścić na autach.
Przy tworzeniu malowania i paczki ze skinem, zwracamy szczególną uwagę na nazwy pliku .dds i .mas!
Unikalna cześć w nazwie dds to skrót C7R i nr kierowcy. Dla przykładu nr kierowcy to XX więc nazwy dds to

C7RXX_alt.dds

a jeśli ktoś ma numer 3-cyfrowy to

C7RXXX_alt.dds

Pliki np. z szybami wyglądają wtedy np. tak:

C7RXXX_altwindow.dds

To nie wszystko. Po zmianie systemu skinów w rf2 pojawiają się dwa nowe pliki, które muszą znaleźć się w paczce.

Stworzony przez nas plik „Region“:

C7RXXX_alt_region.dds

oraz utworzony w procesie edycji skina przez Car Paint Editor plik „json“ zawierający informacje o materiałach.

C7RXXX_alt.json

Podsumowując, skin składa się teraz z czterech plików:
C7RXXX_alt.dds
C7RXXX_altwindow.dds
C7RXXX_alt_region.dds
C7RXXX_alt.json

Przypominamy, że malowania skinów do ligi GTE (pliki .dds) należy jak zawsze było we wcześniejszych ligach zmniejszać do rozmiaru 2048x2048. Oczywiście malować sobie można w rozmiarze 4096x4096 - ale po zakończeniu malowania plik ma mieć rozmiar 2048x2048 - plik .dds zajmuje wtedy około 5-7 MB.

Tak przygotowane pliki .dds pakujemy do archiwum .mas za pomocą narzędzia MAS file utility i również w podobny sposób nazywamy:

C7RXX_alt.mas
lub
C7RXXX_alt.mas

Następnie uruchamiamy program IRG Tool i wbudowane w nim narzędzie do wysyłania skinów. Wypełniamy odpowiednie pola (zwracamy uwagę na poprawność nazw i liter), dodatkowo zwracamy uwagę na to, iż kierowcy indywidualni w miejscu team /zespół wstawiają "no team/bez zespołu" i wysyłamy skina.
Edited by: modlicha - Wed, 27/02/2019 - 23:42
02/03/2019 - 17:53
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 925
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Zapraszamy dziś i jutro na godzinę 21:00 na testowe wyścigi w lidze C7.R Cup
Kwalifikacje + Wyścig 35 minut

 

07/03/2019 - 14:07
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 925
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Administracja zwraca się z prośbą do zawodników z ligii Corvetta Cup of America,
którzy już wysłali skiny o PONOWNE PRZESŁANIE PACZEK.
Wykryliśmy, że kreator paczek w IRG toolu źle nadawał nazwy i tworzył zły plik .rcd
Dzisiaj zostało to poprawione i dlatego prosimy o ponowne przesłanie paczek.
Edited by: modlicha - Thu, 07/03/2019 - 14:08

 

10/03/2019 - 19:38
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 925
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Wyścig na torze Daytona na serwerze numer 2
Wchodzimy tylko w oryginalnych skinach.

 

24/03/2019 - 10:32
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 925
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Na serwerach CCoA został zmieniony tor - wprowadzono poprawki związane z usunięciem z każdego z zakrętów niszczących zawieszenie i podbijających auta "sausage kerbs".
Edited by: modlicha - Sun, 24/03/2019 - 10:41

 

24/03/2019 - 17:56
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 925
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Administracja informuje, że znalazła sposób na zaimplementowanie skinów do ligii Corvetta Cup.

Niestety prace nad tym trwały dość długo bo nie mieliśmy wsparcia od Studia 397, ani żadnej dokumentacji.
Do wszystkiego musieliśmy dojść metodą testową prób i błędów. Na szczęście zakończyły się one sukcesem.

Niestety skiny będą dostępne dopiero od rundy 3 - ponieważ wymaga to bardzo pracochłonnych przeróbek do dosłanych 11 skinów i braknie czasu przed obecną rundą.

 

06/05/2019 - 15:52
IRG Administration
EMPEROR
Administrator
Posts: 530
Registration: 09/03/2013 - 17:27
Dzięki uwadze zawodników doprecyzowujemy wątpliwości w regulaminie co znaczy słowo "sklasyfikowany" - oznacza to pokonanie minimum 90% dystansu wyścigu.

Sytuacja oczywista, ponieważ system IRG od lat jest na sztywno ustawiony na 90% we wszystkich ligach - jednak pojawiło się zapytanie to rozwiewamy wątpliwości.

Przepraszamy za brak precyzyjnej informacji w regulaminie.
Edited by: IRG Administration - Mon, 06/05/2019 - 15:53
04/07/2019 - 23:12
IRG Administration
EMPEROR
Administrator
Posts: 530
Registration: 09/03/2013 - 17:27
W związku z tym, że pomimo prób i testów na torze Indianapolis nie można zmusić systemu anti cut track do sygnalizowania cięcia zakrętu T1 oraz wyjazdu na prosta za zakrętem T7 - administracja informuje, że te dwa newralgiczne miejsca zostaną sprawdzone po wyścigu z pomocą replaya oraz telemetrii. W przypadku wykrycia 3 zyskownych wyjazdów w tych miejscach doliczone zostanie +30 sekund do czasu wyścigu jako ekwiwalent kary S&G 10s nadawanej zazwyczaj przez system.

W ten sam sposób zostaną sprawdzone najlepsze okrążenia z kwalifikacji - z tymże tutaj wystarczy 1 zyskowny wyjazd do nadania kary +30 sekund do rezultatów wyścigu R1 (Sprint).

Biorąc pod uwagę powyższe, z tego wyścigu należy przesyłać telemetrię również z kwalifikacji.
05/07/2019 - 23:06
IRG Administration
EMPEROR
Administrator
Posts: 530
Registration: 09/03/2013 - 17:27
Studio 397 wprowadziło dziś (wreszcie!) dość istotne zmiany w systemie nadawania kar za limity toru.
Przede wszystkim kara S&G 10 sekund została zamieniona na karę Drive Through.
Zostaje ona nadana za czwartym wyjazdem po wcześniejszych ostrzeżeniach.
Co więcej gdy ktoś otrzyma już karę DT, odliczanie wyjazdów zaczyna się od nowa, więc nie dostajemy od razu kolejnych kar za następne wyjazdy tylko aż znowu „uzbieramy“ cztery.

Zmiany nie są może spełnieniem marzeń, ale na pewno jest to krok w dobrym kierunku.

W związku z powyższym odnośnie poprzedniego ogłoszenia dotyczącego Indianapolis - zmieniamy kary w przypadku ręcznego sprawdzania T1 i T4. Dostosowujemy je do sposobu naliczania kar przez aktualną wersję rf2 - czyli +20 sekund do czasu wyścigu co 4 zyskowny wyjazd.

W związku z tym, że naliczanie wyjazdów zostało w obecnej wersji wyraźnie złagodzone IRG-world.pl planuje w najbliższym czasie takie ustawienie naszych parametrów aby zmniejszyć margines odległości od linii na wyjazdy (obecnie był bardzo duży).

Zmiany planowane są po 14 lipca.