Hungaro - setup

15/08/2018 - 17:09
Robert Sadowski
User
Posts: 12
Registration: 04/12/2016 - 21:15
Mowilem Ci zebys zaczal od GT, tam jest mniej klikania. :-) Kiedys na innym portalu byla liga dla mlodych adeptow, a w setupie do przestawienia moze z piec podzespolow. Ty zabrales sie od razu za F1, porywasz sie z motyka na slonce, a szczegolnie kiedy masz o tym zerowe pojecie :-) W F1 kazdy klik jest wazny. Nie ktore wystarczy ustawic raz na sezon i potem ich nie ruszasz, a nie ktore musisz przestawiac w zaleznosci od nagumowania toru. Tylko sie nie zniechecaj, poczatki sa zawsze trudne. Podczep sie pod jakis zespol, moze beda sie z Toba dzielic setupami i wiedza? Wchodz na serwery i trenuj, a przy okazji pytaj ludzi, ktorzy beda tam razem z Toba jezdzic.

PS. W F1 ten domyslny set nie jest zly jesli chodzi o latwosc prowadzenia bolidu. Gorzej jesli chodzi o czasy. Ten Hungaroring po ktorym jezdziles to chociaz nagumowany byl? Nie porownuj swoich czasow do tych z tabeli Hotlapow jesli nie wiesz na jakiej gumie byly one ustanowione. Staraj sie trenowac po torach, ktore sa aktualnie "upalane" przed ligowym wyscigiem. Przymajmniej bedziesz mial porownywalne nagumowanie toru.
15/08/2018 - 17:51
mr_jaro
Jarosław F.
User
Posts: 1429
Registration: 16/01/2013 - 23:45
bez przesady. Znam wiele osób w tym siebie które zaczęły od f1.

It's all about THE GAME

15/08/2018 - 18:03
Robert Sadowski
User
Posts: 12
Registration: 04/12/2016 - 21:15
I sam zieloniutki ogarnales wszystko? No staaaaarry ! :-)
15/08/2018 - 18:29
mr_jaro
Jarosław F.
User
Posts: 1429
Registration: 16/01/2013 - 23:45
Sam, jeździłem co dzień, do zdobycia licencji robiłem po 300 okrążeń pomiarowych na tor, a licencję zdobyłem po 4 lub 5 torach. W dodatku na kierownicy za 50zł której samo używanie było wyzwaniem.
Edited by: mr_jaro - Wed, 15/08/2018 - 18:30

It's all about THE GAME

15/08/2018 - 19:14
Makatak
Kamil Anikiej
Administrator
Posts: 439
Registration: 20/03/2013 - 18:05
To, że w GT jest łatwiej to jest jedna wielka bzdura. Każda kategoria ma swoje unikalne wyzwania, żadna nie jest łatwiejsza. Ja też tak na prawdę zacząłem jeździć od F1 i w miarę mi to wychodzi, a z GT mam problem do tej pory :P

15/08/2018 - 19:40
dadikr2nice
User
Posts: 16
Registration: 29/10/2017 - 15:07
modlicha: zrozumiałem, że nie martwi Cię już zachowanie auta tylko zużycie opon.


Mój setup pozwolił mi na uzyskanie w miarę rozsądnego czasu okrążenia przy jednoczesnym masakrowaniu opon. Taki ze mnie inżynier jak z Sirotkina kierowca wyścigowy. Zgodzę się że styl jazdy ma bardzo duży wpływ na zużycie opon - w moim przypadku jednak dramatyczne ustawienia bolidu chyba odgrywały większą rolę.

modlicha: Wszystko zależy od warunków - może nie miałeś jeszcze tyle gumy co inni, którzy zeszli do 1:12


Nie ma takiej ilości gumy, która pozwoli mi zejść 4 sekundy :D

modlicha: Na twoim miejscu skupiłbym się już nad jazda na Spa - często mówi się, że setup ułożony na Spa jest fajną bazą do setupów na innych torach.


Jeździłem już trochę po SPA - na razie mam 1.44.918 na SS

Robert Sadowski: Mowilem Ci zebys zaczal od GT, tam jest mniej klikania. :-)


Od czegoś trzeba zacząć - ja zaczynam od F1 :) BTW - Twój awatar jest bliźniaczo podobny do jednego z użytkowników F1Ultra. Przypadek ?
15/08/2018 - 19:48
Robert Sadowski
User
Posts: 12
Registration: 04/12/2016 - 21:15
Nie wiem, moj ma 12 lat. Juz nie pamietam gdzie go podpatrzylem, ale chyba na Top Rally.net.

Makatak, ja mowilem o setupie. W GT jest zdeydowanie latwiejszy bo jest mniej klikania i mniej detali nalezy tak poustawiac zeby ze soba wspolgraly. Tylko tyle, cos zle zrozumiales.
Edited by: Robert Sadowski - Wed, 15/08/2018 - 19:51
15/08/2018 - 19:58
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 869
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Czas 1:44 na Spa jest już bardzo przyzwoity. Mniej więcej to co jest w tabeli wszyscy uzyskują na podobnej gumie.
Zapewniam Cię, że nagumowanie bardzo zmienia czasy. Być może te 4 sekundy nie jest wcale daleko jak chodzi o różnicę między torem green, a np. 2000 okr.

Jeśli jednak jako nowicjusz na rf2 masz ambicję przyspieszyć o 3-4 sekundy i znaleźć się od razu na czele tabeli hotlapów przed tzw. Alienami to.... Czapki z głów, nie mam pytań ;)

Tak jak wspomniałem masakrowanie, przegrzewanie opon to kwestia 10 % wpływu setupu. 90% to styl jazdy kierowcy. Więc szukasz przyczyny nie tam gdzie trzeba. Chyba, że masz bardzo podsterowny bolid (zakładam, że zużywasz bardziej przednie).

Ewentualnie sprawdź jeśli po 10 okrążeniach różnica w zużyciu przednich opon jest o 15-20% większa niż opon z tyłu - to przesadziłeś z podsterownym balansem.
Zgodnie z tabelą pozmieniaj tak setup w kierunku nadsterowniści aby zużycie przodu nie było większe niż 10% od tyłu po 10 okrążeniach.

 

15/08/2018 - 23:52
dadikr2nice
User
Posts: 16
Registration: 29/10/2017 - 15:07
Co do rywalizacji z Alienami - wiem jak wygląda niebieska flaga :D Muszę jeszcze przejechać swoje kilometry, zaznajomić się z fizyką, dźwiękiem etc. Mam nadzieję, że ściganie się z Wami przyniesie sporo frajdy.