IRG Formula 2018 - GP Bahrajnu

05/04/2018 - 09:21
pocisk
Moderator
Posts: 757
Registration: 17/03/2013 - 15:09
Otwieram.



Od razu pytanie do uczestników i administracji: czy obecne gumowania toru nie jest dla Was zbyt mocne? W wyścigu na Australli cały best line był czarny już po kilku okr. a zjechanie z niego skutkowało wypadnięciem z toru.

05/04/2018 - 12:35
mr_jaro
Jarosław F.
User
Posts: 1429
Registration: 16/01/2013 - 23:45
za to na gr2 startowali prawie że na greenie - gumowanie jest ok, to ludzie robią bardzo dużo lap na treningu i q.
Edited by: mr_jaro - Thu, 05/04/2018 - 12:36

It's all about THE GAME

05/04/2018 - 13:34
pocisk
Moderator
Posts: 757
Registration: 17/03/2013 - 15:09
Właśnie to jest zawsze problem bo guma mocno rzutuje na czasy.
Raz: przy tak dynamicznie postępującej gumie nie ma sensu siedzieć nad setem i skrzydłami.
Dwa: przy greenie przyczepność jest natomiast znikoma.

Nie, że marudzę tylko zwracam uwagę że obecnie poziom gumowania mocno zaburza właściwe przygotowanie do wyścigu. Na żywo jest to IMHO bardziej przewidywalne.
I też nie chcę wprowadzać statycznej gumy na całą sesję.

05/04/2018 - 15:44
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 907
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Tzn. Mamy jeszcze pilnować i regulować mnożnik RealRoad w zależności od ilości aut?

Przecież to ściśle zależy od tego ile jest samochodów, a rf2 jakoś nie zmienił od ostatnich lat sposobu, ilości nakladania gumy.
W zeszłym sezonie jak było na starcie ~15 bolidów były po Practice jęki, że za mało gumy na start.

Tu nic się nie zmieniło, efekt nowego moda i większą ilość okrążeń oraz więcej zawodników. Minie szał na F1 i przyjdzie mniejsza ilość.

Wg mnie w realu jest tej gumy całkiem sporo. Najpierw z serii towarzyszących, a potem bolidy dokładają jej tyle, że zostaje gruba skorupa.

 

05/04/2018 - 16:41
brato
Tomasz Grobelny
Moderator
Posts: 530
Registration: 22/04/2013 - 12:59
dołożę tu swoje 3 grosze, na torze w realu jest w pi.. gumy chyba, że zmyje ją deszcz, zobaczcie ile mają naklejonych po wyścigu kiedy jadą do ważenia, skorupa wręcz, a poza best line jest znowu masa tych drobinek co odpadnie, zetrze z opony, i wjazd na to = duże zmniejszenie przyczepności
Paweł tak jak modlicha pisał, największy wpływ ma na to ilość osób na treningu, kwalifikacjach ( w gr 1 były dwie sesje) warm itd itp
05/04/2018 - 17:00
pocisk
Moderator
Posts: 757
Registration: 17/03/2013 - 15:09
Właśnie zastanawiałem się nad regulacją w zależności od ilości aut.
W realu reż jest jej dużo to fakt ale nie działa tak samo i nie wpływa aż tak na czasy jak w rF2, gdzie zysk jest nawet powyżej 2 s. na okr. Mi tam ryba, ale trochę przekłamań ta guma powoduje.

05/04/2018 - 17:58
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 907
Registration: 15/06/2014 - 18:34
Jesteś w błędzie pocisk. W realu ma olbrzymi wpływ.
Pamiętasz testy młodych kierowców z Abu Dhabi z czasów gdy jeszcze Riccardo był rezerwowym w Red Bullu?
Na drugi dzień po wyścigu bił rekord Vettela z kwalifikacji o prawie 2 sekundy i było to wyjaśnione właśnie różnicą w nagumowaniu po wyścigu.

 

05/04/2018 - 18:52
pocisk
Moderator
Posts: 757
Registration: 17/03/2013 - 15:09
Co nie zmienia faktu że m.in. przez to, dalej jesteśmy 5 s szybsi niż real F1.

05/04/2018 - 19:02
mr_jaro
Jarosław F.
User
Posts: 1429
Registration: 16/01/2013 - 23:45
trudno

It's all about THE GAME

05/04/2018 - 19:22
modlicha
Piotr Wojdylo
Administrator
Posts: 907
Registration: 15/06/2014 - 18:34
A już jeździli po Bahrainie, że Ci pocisk wyszło 5 sekund? Nie wiem na czym opierasz swoje wyliczenia. Bo jak było wspomniane na wynikach z Melbourne nie można się opierać. Poza tym w końcówce wyścigu oni tam wszyscy jadą na skręconych silnikach, nikt nie wie o ile, nie ma danych jak wolno. Na podstawie czego są twoje wyliczenia to ja nie wiem.