Odwołanie kary za Sochi 2017

14/05/2017 - 17:49
Michal Strukowski
Michal Strukowski
User
Posts: 54
Registration: 20/03/2017 - 17:49
Witajcie,

Na początek tak ogólnie:

Po raz drugi walczę z -według mnie- najbardziej niedopracowaną i przede wszystkim nieadekwatną do wykroczenia karą, czyli DT za przekroczenie linii wyjazdu z pit. Dlaczego niedopracowaną? Dlatego, że regulamin jest niby ściśle przestrzegany, dlatego trzeba się ściśle trzymać taryfikatora kar, ale mimo zapisu "-przekroczenie Iinii alejki wjazdowej Iub
wyjazdowej graniczqcej z torem" brane pod uwagę jest jedynie przekroczenie linii wyjazdowej. Nic mi do tego, wcale nie naciskam tutaj na sprawdzanie, czy ktoś przekroczył linię wjazdową, ale chodzi bardziej o sprecyzowanie. Bo mam wrażenie, że wykroczenia są przez administrację na bieżąco "dostosowywane" do sytuacji, a gdy ktoś ma dostać karę, to ściśle przestrzegany jest taryfikator. Usłyszałem również ostatnio tłumaczenie
"Nie sprawdzamy lini wjazdowej, chyba ze jest na tyle specyficzna na danym torze że może powodować zagrożenie na torze, natomiast wyjazdowa jest sprawdzana zawsze, bo tam zagrożenie jest zawsze."
I żeby nie było - uważam, że to dobrze. Tylko jeśli tak jest, to powinna być do tego napisana stosowna notka, bo póki co jest to traktowane "jak akurat się zachce".
Poza tym kara jest nieadekwatna w przypadku przekroczenia linii wyjazdowej podczas kwalifikacji. Uważam, że stopień kary powinien być zdecydowanie zmniejszony, bo czy sprawiedliwe jest nałożenie na kogoś DT za przejechanie lewymi kołami linii wyjazdu z pit podczas kwalifikacji, skoro nie niesie to za sobą ani niczyjego zysku, ani niczyjej straty, a w wyścigu jest za karę strata rzędu 20-30 sekund?

Napisałem trochę o samym wykroczeniu, a teraz w skrócie moje odwołanie za Sochi. Dostałem na dzisiejsze GP karę DT za przekroczenie linii wyjazdu z pit. Nagrałem (przepraszam bardzo za amatorkę, brak mi teraz czasu i programów) wszystkie moje wyjazdu podczas GP.

LINK (nie zamieszcza mi się film w poście): https://www.youtube.com/watch?v=Z03yJId_CCo




0-0:12 wyjazd, okr. 4
0:12-0:31 wyjazd, okr. 5
0:31-do końca wyjazd, okr. 26

Widać tutaj, że najechałem kołami lekko na linię, ale nie było to na pewno "przekroczenie linii".
Proszę zarówno administrację, jak i każdego kierowcę, który trafi do tego tematu o wypowiedzenie się na ten temat i ocenę, czy według tego co przedstawione jest na powyższym filmie zasługuję na karę DT (a kara ta odbyta w przeciągu pierwszych 5 okr. przy tak małych stratach między kierowcami powoduje zaprzepaszczenie walki o dobry wynik)?
Jeśli tak, to mamy zupełnie odmienne pojęcie sprawiedliwości...

Pozdrawiam
Edited by: Michal Strukowski - Sun, 14/05/2017 - 17:50
14/05/2017 - 18:10
Michal Byrczek
Michał Byrczek
User
Posts: 99
Registration: 13/10/2015 - 09:00
Michał słuchaj regulamin był podany przed sezonem trzeba było go przeczytać i ewentualnie wtedy zgłaszać że coś się nie podoba itd chyba teraz nie liczysz że ktoś zmieni reg albo zniesie Ci karę ?
Z drugiej strony popieram Cię za te linie są za surowe kary a już na pewno nie powinny być nadawane na next wyścig. Czasem za wypadki dostaje się DT a Ty dostałeś za linie tak wiem nie sprawiedliwe ale taki jest reg i nikt Ci tego teraz nie zmieni.
14/05/2017 - 18:16
Oldracer
Krzysztof Mijas
User
Posts: 128
Registration: 26/03/2013 - 18:52
W reg. jest napisane przekroczenie, w myśl tego że linia należy do toru to nie przekroczyłeś. Tak ja to rozumie.
14/05/2017 - 18:20
mr_jaro
Administrator
Posts: 1099
Registration: 16/01/2013 - 23:45
Wystarczy najechać na linię wyjazdu z pit by dostać kare, też dostałem kare i nie płacze, tylko byłem wkurzony na siebie że to zrobiłem.

It's all about THE GAME

14/05/2017 - 18:24
Michal Strukowski
Michal Strukowski
User
Posts: 54
Registration: 20/03/2017 - 17:49
Najechanie na linię, a przekroczenie linii to różnica - gdyby w regulaminie było to jaśniej opisane, to co innego.
Edited by: Michal Strukowski - Sun, 14/05/2017 - 18:25
14/05/2017 - 18:27
live_87
Krzysztof Szczygielski
User
Posts: 25
Registration: 12/10/2015 - 13:27
W regulaminie jest jasno napisane o przekroczeniu a nie najechaniu. To dwa inne słowa i znaczenia ;)

W tej sytuacji obrys koła wyszedł poza krawędź białej linii więc doszło do przekroczenia.
Edited by: live_87 - Sun, 14/05/2017 - 18:27
14/05/2017 - 18:48
Danonak
Wojciech Osadowski
User
Posts: 349
Registration: 30/06/2013 - 22:24
Nie wiem o co wgl tutaj się toczy dyskusja. Po to jest tam ta linia, żeby na nią nie najeżdżać, przekraczać i wgl nie dotykać! Jedyne pretensje jakie można mieć to do kierowcy który taką linie narusza. Co do kar. Kara jest po to, żeby karać i dlatego musi być dotkliwa i taka, żeby ją poczuć. W ten sposób najszybciej "edukuje" się kierowców. Idealnym przykładem są kary za wyjazdy w GT. Aktualnie nikt takich nie dostaje! Bo wszyscy się pilnują bo tym jak dostali po rączkach i stracili punkty w wyścigu/ach.

14/05/2017 - 23:28
Oldracer
Krzysztof Mijas
User
Posts: 128
Registration: 26/03/2013 - 18:52
Danonku dla mnie linie na torze są jednakowe na całym torze jeżeli te wyjazdowe i wjazdowe do pit są rozpatrywane inaczej to powinno to być gdzieś napisane.
Ktoś kto np. przychodzi tu 1 raz niby skąd to ma wiedzieć?
Przekroczenie a najechanie to jest różnica.
Przy track limit karane jest przekraczanie a w pit karane jest najeżdżanie na linie a reg. mówi o przekraczaniu.
Tłumaczenie że wszyscy przecież wiedzą mnie nie przekonuje zapis powinien być czytelny i dopisanie w reg." przekraczanie, najeżdżanie na linie" rozwiewa wszelkie wątpliwości.