SMP GT3 2017 - Istanbul Park

 
Simracingowe Mistrzostwa Polski GT3 2017 wchodzą w decydującą fazę wirtualnych zmagań. Po wizycie w Ameryce północnej na torze Laguna Seca cała stawka kierowców skieruje się do azjatyckiej części największego miasta w Turcji, ciągnącego się po obu stronach cieśniny Bosfor Stambułu. To właśnie tam mieści się zaprojektowany przez Hermanna Tilke tor mierzący dokładnie 5338m oraz posiadający 14 zakrętów tor Istanbul Park.
 


W przeszłości na Istanbul Park rozgrywane były wyścigi Formuły 1, lecz sam tor został porzucony przez wspomnianą serię w roku 2012. Należy wspomnieć również, że dwukrotnie, w latach 2005-2006 na torze w Turcji organizowane były rundy World Touring Car Championship, a ciekawostką jest fakt, że zwycięzcami wszystkich wyścigów serii WTCC na torze w Stambule byli Włosi (2005 – Giovanardi oraz Tarquini, 2006 – Zanardi oraz Tarquini).

Sytuacja w klasyfikacji indywidualnej mocno zagęściła się po tym, jak obecny lider – Wojciech Osadowski – zaliczył najsłabszy występ w tegorocznych mistrzostwach. Natomiast wysokie pozycje duetu LOTUS Racing Team oraz bezapelacyjnie najszybszego zawodnika minionej rundy, Dawida Mroczka, poskutkowały znacznym zbliżeniem się wspomnianych zawodników w walce o mistrzostwo SMP GT3 2017. Niemniej, w dalszym ciągu, ze zdobyczą punktową na poziomie 418pkt w klasyfikacji indywidualnej prowadzi popularny Danonak. Michał Byrczek znajdujący się na drugie pozycji traci do lidera zaledwie 6(!) punktów, i to właśnie między Michałem i Wojtkiem rozstrzygać będzie się kwestia ostatecznego triumfu, jeśli nie dojdzie po żadnej ze stron do rażących błędów w końcowych rundach sezonu. Na trzecim miejscu w klasyfikacji mistrzostw uplasował się drugi z kierowców LOTUS Racing Team, Adam Karkuszewski (378 pkt), a goni go nie kto inny jak Dawid Mroczek (318 pkt), który nie poddaje się i wyraźnie widać, że liczy na skończenie tego sezonu na podium. Za plecami wspomnianej czwórki, również jest bardzo ciekawie ze względu na niewielkie różnice punktowe pomiędzy zawodnikami. Na piątym miejscu znajduje się Łukasz „LukeR” Kogut (268 pkt), a dalej kolejno Daniel „Stepek” Stępkowski (232 pkt), Mikołaj Malicki (231 pkt), Tomasz „Gared” Mikolcz (216 pkt), Michał „Mikr” Gałuch (211 pkt) oraz zamykający czołową dziesiątkę Grzegorz Bułat (203 pkt).

Runda #10 Simracingowych Mistrzostw Polski klasy GT3 2017 to jeden 90-cio minutowy wyścig podczas którego każdy z kierowców będzie miał obowiązek użycia miękkiej oraz twardej mieszanki opon, lub mieszanki deszczowej w wypadku pojawienia się opadów podczas weekendu wyścigowego. Wyścig, tradycyjnie już, transmitowany będzie na kanale MotoGamesTV, a komentować będzie go niezmiennie duet Pocisk-Brato. Pamiętajcie, że warunkiem koniecznym do wzięcia udziału w wyścigu jest wyrobienie limitu 30 okrążeń pomiarowych na oficjalnych serwerach ligowych.

Życzymy powodzenia naszym kierowcom i liczymy na wielką dawkę emocji podczas dziesiątej rundy Simracingowych Mistrzostw Polski klasy GT3 2017 organizowanych wspólnie przez portale IRG-World i SimRacingPL oraz przy wsparciu MotoGamesTV i MotorsportGP. Do zobaczenia w Niedzielę, 4-go Czerwca 2017!
 

Start kwalifikacji 21:00

Wyścig: 21:35
90 minut
Orange zone obowiązuje w sektor 1



Proszę przeczytać regulamin ligi oraz wszystkie ogłoszenia administracyjne. Tam jest wszystko co wam potrzebne. Ale oto kilka najważniejszych rzeczy o których należy pamiętać aby nie popsuć wyścigu sobie, a przede wszystkim innym:

  • Nie zapomnieć odpalić IRG Toola przed wejściem na serwer - bo zostaniemy wyrzuceni z serwera. Uruchomiona również wtyczka DAQ. Obowiązuje wysłanie telemetrii po preQ, kwalifikacjach i wyścigu
  • W kwalifikacjach nie blokujemy tych na szybkim kółku. Jeśli popsuliśmy swoje okrążenie - też nie blokujmy innych.
  • Na starcie na prostej S/M nie zmieniamy linii jazdy bez upewnienia się, że mamy miejsce - to była główna przyczyna karamboli na full i mini races jeszcze przed dotarciem do T1
  • Pamiętamy o zasadzie 2W. Zostawiamy miejsce jeśli rywal zrównał swoją przednią oś z naszą tylną.
  • Tylko jeden raz możemy zmienić tor jazdy broniąc wewnętrzną. Przed następnym zakrętem możemy zjechać w kierunku zewnętrznej, ale zostawiamy rywalowi już miejsce na dohamowanie.
  • Powrót na tor z pobocza tylko gdy jesteśmy 100% pewni, że nikt nie nadjeżdża i nigdy prostopadle do toru - najlepiej ustawić się równolegle na poboczu i wtedy bezpiecznie wjechać na tor kontrolując co jest w lusterkach.
  • Jeśli wyspinujemy i zatrzymamy się na środku toru, blokujemy hamulce i nie pozwalamy autu się toczyć NIGDY nie ruszamy dopóki tor nie będzie całkowicie pusty. Zawodnika, który jest unieruchomiony - łatwo ominąć nawet na środku toru. Zawodnik, który się porusza lub toczy jest nieprzewidywalnym "celem".
  • Pamiętamy, że paliwo się blokuje już po Q1. Parc Ferme jest dla wszystkich. Zmieniać można jedynie balans hamulców, opony i strategię pitstopów. Deszcz nie anuluje parc ferme. W pitstopie nie można regulować skrzydła.
  • Pamiętamy, że w tym wyścigu musimy użyć obu mieszanek opon SOFT i HARD. Karą za nie użycie obu mieszanek jest DQ (chyba że spadnie deszcz).
  • Pamiętamy o limitach wyjazdów - do 8 wyjazdów - nie karamy, 9 sztuk oznacza karę 18 sekund, 16 wyjazdów oznacza karę 32 sekund, 17 wyjazdów oznacza DQ.

 

 
Qualification starts at 21:00
Race at 21:35 
Server: SMP_GT3#1
Orange zone applies in sector 1

Current hot laps: http://irg-world.com/hots/18
Sign up here: http://irg-world.pl/thread/757

More info: http://irg-world.com/smp-gt3-2017 or Team Speak: irgworld.no-ip.org:1500
Live streams at MotoGames YT: https://www.youtube.com/user/MotoGamesTV
 

First of all, you should read the rules and all administration annoucements. There is everything you need. But here are some important things to keep in mind not to spoil your own race or another driver's one:

  • Do not forget to run IRG tool before entering the server , in other case you will be kicked from the server. 
    DAQ plugin should also be runnig. Telemetry data are obligatory after pre-qualification, qualification and race. 
  • In qualifying outlap do not disturb another drivers on their fast lap. If you have spoiled your lap - do not retard others drivers as well.
  • At the start on start/finish straight do not change your driving line without making sure that there is a place for your car - it was the main cause of crashes on full and mini races.
  • Remember the main 2-wide principle. Leave the space if your opponent is next to you - at least his front wheels is 'neck and neck' to your rear wheels before a turn.
  • Only once we can change the driving line defending our position. Before the next bend, we can back towards the outside line, but you have to leave your opponent space for braking.
  • Back on track from grass/gravel only when you are 100% sure that no one ever comes up - the best way is to set your car parallel to the track and then safely enter the asphalt.
  • If you spin off and stop in the middle of the track, push the brakes and do not let your car to roll - NEVER move until the circuit is completely empty. A car which stand still is easy to get around, even in the middle of the track. The player who moves or rolls is an unpredictable aim.
  • Remember that the fuel is blocked after Q1. Parc Ferme is for everyone. You can only change the balance of the brakes, tires and pitstop strategy . Rain does not cancel parc ferme. You cannot adjust rear wings in pitstop.
  • Another important thing is that in this race, we need to use both tire compounds SOFT and HARD. The penalty for not using the two compounds is DQ (unless it rains).
  • Remember the track limits - up to 8 track cuttings - not penalized, 9 oversteps mean 18 seconds penalty, 16 oversteps mean 32 seconds penalty , 17 track cuttings is equal DQ.

 

Zapraszamy zatem jeszcze raz wszystkich kierowców do treningów na torze, a widzów na transmisję live na kanale MotoGamesTV:

https://www.youtube.com/user/MotoGamesTV

 

 

Prognoza pogody - Istanbul Park.
brak offsetu

Comments

Łohohoh! Jaka ładna zapowiedź!