Zapowiedź Race of Salzburgring

 

Za nami wyścigi na torze Oschersleben. W przeciwieństwie do wcześniejszej rundy na Sachsenringu, gdzie popadało tylko w drugiej części wyścigu R2 - tym razem cała runda stała pod znakiem zmiennych warunków atmosferycznych. Na zmianę padał przelotny deszcz, a za chwilę się wypogadzało. W efekcie powstały graniczne warunki dla wyboru opon typu slick lub intermediate. W zależności od tego czy tor przesychał czy też był zraszany przez kolejny deszczyk - raz jeden raz drugi rodzaj ogumienia przynosił minimalne korzyści. Sprawiło to, że zawodnicy mieli bardzo trudne zadanie w kwestii wyboru opon.

Sprint przebiegł w miarę spokojnie - i wręcz tradycyjnie wygrywa go Dominik Wasieńko. Na drugim i trzecim miejscu zameldowali się Tomasz Mikolcz i Zbigniew Siara - którzy stoczyli pasjonujący pojedynek o II miejsce. Zawiedli zwodnicy z top3 klasyfikacji. Adam Karkuszewski - nawet uwzględniwszy karę DT - zaliczył generalnie słaby wyścig i zameldował się 50 sekund za zwycięzcą na P9.
Natomiast Maciej Bekas i Grzegorz Bułat nie ukończyli sprintu.

Nad głównym wyścigiem stoi widmo wielkiego karambolu na T1 , spowodowanego w równym stopniu przez zawodników jak i przez występującego po pierwszych zderzeniach laga. Ucierpiało wielu zawodników, ale najwięcej stracił wice-lider Adam Karkuszewski, który po naprawach wyjechał na jednym z ostatnich miejsc, podczas gdy główni rywale: Maciej Bekas i Grzegorz Bułat wyskoczyli do przodu.

Mocny występ w całym weekendzie zaliczył również Tomasz Mikolcz i włączył się do walki o P2/P3 w klasyfikacji indywidualnej - jednakże równie mocne i niepodważalne są dowody na to, że jednym z głównych sprawców karambolu na T1 jest właśnie Tomasz we własnej osobie - co niewątpliwie przełoży się na zmniejszenie jego zdobyczy punktowej. W walce o P2/P3 zrobiło się bardzo ciasno.

Maciek Bekas zapewnił sobie wygraną w głównym wyścigu, dzięki czemu umocnił sie na prowadzaniu w klasyfikacji. Teraz po uwzględnieniu rozliczenia wyścigu jego przewaga wyniesie zapewne powyżej 60 pkt. To sporo, ale do rozegrania ciągle jeszcze 3 rundy czyli 6 wyścigów.
Biorąc jednak pod uwagę, że trzech zawodników będących za nim w klasyfikacji bardzo ostro walczy podbierając sobie punkty - zadaniem Maćka zapewne będzie stabilna jazda i meldowanie się przynajmniej w top5. Na pewno nie może sobie pozwolić na żaden DNF, gdyż wtedy sytuacja może się diametralnie zmienić.

Przed nami ciekawy, jeden z najładniejszych na rfactor 2 obiekt - niezwykle szybki Salzburgring, gdzie kierowcy osiągają jedne z najwyższych prędkości na prostej tj. powyżej 270 km/h. Ale na końcu tej najdłuższej prostej w kalendarzu znajduje się bardzo trudny zakręt T11 - wymagający sporo docisku i w efekcie kierowcy muszą bardzo dobrze zestroić auto aby wykorzystać prędkość maksymalną i stabilnie pokonać jeden z najtrudniejszych zakrętów na torze. Prognoza pogody przewiduje, że aura znowu nie zamierza rozpieszczać kierowców, a wielu już się zastanawia jak w takim tłumie na starcie pokonać bezpiecznie szykanę T1/T2.
Szykuje się kolejna dawka emocji








Start kwalifikacji 21:00

Wyścig 1 o 21:30
Wyścig 2 ~22:00 (51 laps + FL)

Orange zone obowiązuje w sektorze 1


Proszę przeczytać regulamin ligi oraz wszystkie ogłoszenia administracyjne. Tam jest wszystko co wam potrzebne. Ale oto kilka najważniejszych rzeczy o których należy pamiętać aby nie popsuć wyścigu sobie, a przede wszystkim innym:

  • Nie zapomnieć odpalić IRG Toola przed wejściem na serwer - bo zostaniemy wyrzuceni z serwera. Uruchomiona również wtyczka DAQ. Obowiązuje wysłanie telemetrii po preQ, kwalifikacjach i wyścigu
  • W kwalifikacjach nie blokujemy tych na szybkim kółku. Jeśli popsuliśmy swoje okrążenie - też nie blokujmy innych.
  • Na starcie na prostej S/M nie zmieniamy linii jazdy bez upewnienia się, że mamy miejsce - to była główna przyczyna karamboli na full i mini races jeszcze przed dotarciem do T1
  • Pamiętamy o zasadzie 2W. Zostawiamy miejsce jeśli rywal zrównał swoją przednią oś z naszą tylną.
  • Tylko jeden raz możemy zmienić tor jazdy broniąc wewnętrzną. Przed następnym zakrętem możemy zjechać w kierunku zewnętrznej, ale zostawiamy rywalowi już miejsce na dohamowanie.
  • Powrót na tor z pobocza tylko gdy jesteśmy 100% pewni, że nikt nie nadjeżdża i nigdy prostopadle do toru - najlepiej ustawić się równolegle na poboczu i wtedy bezpiecznie wjechać na tor kontrolując co jest w lusterkach.
  • Jeśli wyspinujemy i zatrzymamy się na środku toru, blokujemy hamulce i nie pozwalamy autu się toczyć - NIGDY nie ruszamy dopóki tor nie będzie całkowicie pusty. Zawodnika, który jest unieruchomiony - łatwo ominąć nawet na środku toru. Zawodnik, który się porusza lub toczy jest nieprzewidywalnym "celem".
  • Pamiętamy o limitach wyjazdów








Qualification starts at 21:00

Race 1 at 21:30
Race 2 ~22:00 (51 laps + FL)


Orange zone applies in sector 1



First of all, you should read the rules and all administration annoucements. There is everything you need. But here are some important things to keep in mind not to spoil your own race or another driver's one:

  • Do not forget to run IRG tool before entering the server , in other case you will be kicked from the server.
    DAQ plugin should also be runnig. Telemetry data are obligatory after pre-qualification, qualification and race.
  • In qualifying outlap do not disturb another drivers on their fast lap. If you have spoiled your lap - do not retard others drivers as well.
  • At the start on start/finish straight do not change your driving line without making sure that there is a place for your car - it was the main cause of crashes on full and mini races.
  • Remember the main 2-wide principle. Leave the space if your opponent is next to you - at least his front wheels is 'neck and neck' to your rear wheels before a turn.
  • Only once we can change the driving line defending our position. Before the next bend, we can back towards the outside line, but you have to leave your opponent space for braking.
  • Back on track from grass/gravel only when you are 100% sure that no one ever comes up - the best way is to set your car parallel to the track and then safely enter the asphalt.
  • If you spin off and stop in the middle of the track, push the brakes and do not let your car to roll - NEVER move until the circuit is completely empty. A car which stand still is easy to get around, even in the middle of the track. The player who moves or rolls is an unpredictable aim.
  • Remember the track limits