Zapowiedź Race of Red Bull Ring





Za nami pierwsza runda Simracingowych Mistrzostw Polski w serii DTM - do zawodów stanęło 38 zawodników. Już Sprint pokazał, że bardzo mocną ekipą będzie Racing 4 Flo z "zielonoskórym" składem: Dominik Wasieńko i Dawid Mroczek.

W krótkim 25 minutowym wyścigu jedynie Maciej Bekas był w stanie utrzymywać tempo w/w duetu na tyle by nie stracić ich całkiem ze wzroku - przynajmniej na prostych.

Sporo osób zapomniało jednak, że sprint to zaledwie wstęp do "dania głównego" i zafundowało sobie start z końca stawki w wyścigu R2 między innymi Łukasz Kogut i Michał Byrczek.

Kiedy wydawało się, że Racing 4 Flo powtórzy rezultat ze sprintu, Dominik zaliczył problemy natury technicznej (CL) jeszcze przed startem i zabrakło go w tym wyścigu, co na pewno skomplikuje jego sytuacje w klasyfikacji, ale to dopiero początek mistrzostw - więc tragedii nie ma.

W R2 na stopniach podium zameldowali się więc Dawid Mroczek, Maciej Bekas i Tomasz Mikołcz, który stoczył o 3 miejsce fascynujący pojedynek z Adamem Karkuszewskim.

Nie zabrakło też w R2 spektakularnych "powrotów z martwych", a więc zawodników, którzy zaliczyli udany występ startując nieco na własne życzenie praktycznie z końca stawki. Byli to Łukasz Kogut (P12), Marek Zdanowicz(P13) i Piotr Wojdyło (P14), ten ostatni startując z ostatniej 38 pozycji.

Przed nami Red Bull Ring i póki co deszczowa prognoza na niedzielę. Do stawki dołącza kolejny zielonoskóry zawodnik: Zbigniew Siara - uczestnik niedawnego WFG. Więc w samym czubie szykuje się zaciekła walka. Będzie się działo!

Czeka nas kolejny emocjonujący wyścig!

Zapraszamy!






Start kwalifikacji 21:00

Wyścig 1 o 21:30
Wyścig 2 ~22:00

Orange zone obowiązuje w sektorze 1


Proszę przeczytać regulamin ligi oraz wszystkie ogłoszenia administracyjne. Tam jest wszystko co wam potrzebne. Ale oto kilka najważniejszych rzeczy o których należy pamiętać aby nie popsuć wyścigu sobie, a przede wszystkim innym:

  • Nie zapomnieć odpalić IRG Toola przed wejściem na serwer - bo zostaniemy wyrzuceni z serwera. Uruchomiona również wtyczka DAQ. Obowiązuje wysłanie telemetrii po preQ, kwalifikacjach i wyścigu
  • W kwalifikacjach nie blokujemy tych na szybkim kółku. Jeśli popsuliśmy swoje okrążenie - też nie blokujmy innych.
  • Na starcie na prostej S/M nie zmieniamy linii jazdy bez upewnienia się, że mamy miejsce - to była główna przyczyna karamboli na full i mini races jeszcze przed dotarciem do T1
  • Pamiętamy o zasadzie 2W. Zostawiamy miejsce jeśli rywal zrównał swoją przednią oś z naszą tylną.
  • Tylko jeden raz możemy zmienić tor jazdy broniąc wewnętrzną. Przed następnym zakrętem możemy zjechać w kierunku zewnętrznej, ale zostawiamy rywalowi już miejsce na dohamowanie.
  • Powrót na tor z pobocza tylko gdy jesteśmy 100% pewni, że nikt nie nadjeżdża i nigdy prostopadle do toru - najlepiej ustawić się równolegle na poboczu i wtedy bezpiecznie wjechać na tor kontrolując co jest w lusterkach.
  • Jeśli wyspinujemy i zatrzymamy się na środku toru, blokujemy hamulce i nie pozwalamy autu się toczyć - NIGDY nie ruszamy dopóki tor nie będzie całkowicie pusty. Zawodnika, który jest unieruchomiony - łatwo ominąć nawet na środku toru. Zawodnik, który się porusza lub toczy jest nieprzewidywalnym "celem".
  • Pamiętamy o limitach wyjazdów








Qualification starts at 21:00

Race 1 at 21:30
Race 2 ~22:00


Orange zone applies in sector 1



First of all, you should read the rules and all administration annoucements. There is everything you need. But here are some important things to keep in mind not to spoil your own race or another driver's one:

  • Do not forget to run IRG tool before entering the server , in other case you will be kicked from the server.
    DAQ plugin should also be runnig. Telemetry data are obligatory after pre-qualification, qualification and race.
  • In qualifying outlap do not disturb another drivers on their fast lap. If you have spoiled your lap - do not retard others drivers as well.
  • At the start on start/finish straight do not change your driving line without making sure that there is a place for your car - it was the main cause of crashes on full and mini races.
  • Remember the main 2-wide principle. Leave the space if your opponent is next to you - at least his front wheels is 'neck and neck' to your rear wheels before a turn.
  • Only once we can change the driving line defending our position. Before the next bend, we can back towards the outside line, but you have to leave your opponent space for braking.
  • Back on track from grass/gravel only when you are 100% sure that no one ever comes up - the best way is to set your car parallel to the track and then safely enter the asphalt.
  • If you spin off and stop in the middle of the track, push the brakes and do not let your car to roll - NEVER move until the circuit is completely empty. A car which stand still is easy to get around, even in the middle of the track. The player who moves or rolls is an unpredictable aim.
  • Remember the track limits